MALI MISTRZOWIE MATEMATYKI – Łowcy Smoków
Kurs rozwoju talentu matematycznego dla dzieci z klas 0 i 1
Jeżeli Twoje dziecko potrafi pisać cyfry i liczyć do 10, to zapraszamy na fascynującą przygodę matematyczną „Łowcy Smoków”.
Mali Mistrzowie Matematyki to kreatywne zajęcia rozwijające zdolności matematyczne. Ambitne zadania rozwiązujemy praktycznie oraz poprzez dobrą zabawę. Dzieci zaczynają od początku przekonywać się, że matematyka może być ciekawa i przyjemna.
Celem programu Mali Mistrzowie Matematyki jest wykształcenie wyobraźni oraz intuicji matematycznej u dzieci. Na naszych zajęciach uczą się one samodzielnie myśleć, rozwiązywać problemy oraz dostrzegać regularności. Wyzwala to dużo radości i podnosi wiarę w siebie.
Dzieci angażują się w zajęcia, gdyż są one prowadzone w formie gry fabularnej. Mali matematycy stają się Łowcami Smoków Antymatów. Smoki te chcą, żeby wszystkie dzieci, na całym świecie straciły swoje zdolności matematyczne. Jednak dzielni Łowcy Smoków, pielęgnują i rozwijają swoje talenty matematyczne, dzięki czemu mogą uratować świat!

Kreatywnie i praktycznie
Każde zajęcia rozpoczynamy zadaniem logicznym, aby już na początku pobudzić ciekawość matematyczną dzieci.
Zanim poznają one zapis matematyczny danego problemu, uczą się go rozwiązywać praktycznie, angażują swoją wewnętrzną logikę i dzięki temu ją rozwijają. Nie potrzebujemy formalnego zapisu matematycznego, dlatego potrafimy z dziećmi intuicyjnie „przerobić” zagadnienia, które w szkole pojawią się dużo później.
Poprzez taką konstrukcję zajęć, w przyszłości, lekcje matematyki staną się przyjemne, a zadania na konkursach matematycznych – proste 🙂

Program – Mali Mistrzowie Matematyki
Na program Małych Mistrzów Matematyki składają się zagadnienia przedstawione poniżej. Mimo, że wyglądają „groźnie” to pamiętaj, że żeby poradzić sobie z większością z nich, wystarczy, że dziecko potrafi liczyć do 10 🙂
Ilości duże i olbrzymie
Dodawanie i odejmowanie dużych liczb
Liczby parzyste i nieparzyste
Figury geometryczne i zbiory
Mnożenie, czyli wielokrotne dodawanie
Pola figur – samodzielne „wyprowadzanie” wzorów
Niepokorny Gauss i ciągi liczbowe
Ułamki zwykłe
Co jest bardziej prawdopodobne?
Zasada szufladkowa Dirichleta
Wielkie liczby i bardzo małe liczby
Analogiczność
Wykresy, co nam pokazują?
Ciągi liczb
Orientuj się
Elementy logiki – prawda czy fałsz?
Skala i tworzenie mapy pomieszczeń
Jak liczyły nasze babcie?
Rzutowanie konstrukcji geometrycznych.

Dlaczego warto?
Matematyka, to umiejętność rozwiązywania problemów. Jej wartość jest tak ogromna, że nazywana jest „królową nauk”.
W powszechnym mniemaniu uzdolnienia matematyczne są rzadkie. Przeczą temu wyniki badań zrealizowane w ramach programu „Dziecięca matematyka”. Wynika z nich, że więcej niż połowa dzieci przedszkolnych w Polsce charakteryzuje się zadziwiającą łatwością nabywania wiadomości i umiejętności matematycznych oraz matematycznym ukierunkowaniem umysłu.
Jednak według tych samych badań, już po kilku miesiącach nauki szkolnej, dzieci przestają manifestować swoje uzdolnienia. Oznacza to, że talenty matematyczne dzieci nie są umiejętnie rozwijane.
Jednym z bardziej obiecujących sposobów uczenia dzieci opracowano na Uniwersytecie Harvarda. Robert i Ellen Kaplanowie, którzy są wykładowcami matematyki zauważyli, że w pierwszych klasach szkoły podstawowej, dzieci uczone są matematyki w sposób mało ambitny i odtwórczy (liczenie w zakresie od 0 do 20 w pierwszej klasie, nie rozwinie talentu matematycznego Twojego dziecka).
W odpowiedzi na ten problem opracowali metodę rozwoju talentów matematycznych u dzieci. Ich metoda – Math Circle, którą stosujemy na naszych kursach daje wspaniałe wyniki. Dzięki niej, dzieci odkrywają swoją wewnętrzną logikę i uczą się nieschematycznego myślenia.

Co zyska Twoje dziecko?
Małe dzieci mają dużą łatwość uczenia się i nie oceniają tego, czego się uczą, dlatego na kursie szybko zaczynają kojarzyć matematykę z zabawą i przyjemnością.
Rozbudzony talent matematyczny sprawia, że dzieci po naszych kursach bardzo dobrze radzą siebie w szkole.
Dzieci, zaczynają lubić matematykę i nie mają żadnych problemów z tym przedmiotem.
Dzieci, które rozumieją matematykę zazwyczaj nie mają również problemów z nauką innych przedmiotów „ścisłymi” w przyszłości.
Matematyka rozwija zdolność myślenia i dedukcji, a to jest bardzo cenne.