MISTRZOWIE MATEMATYKI
Kurs rozwoju talentu matematycznego dla dzieci z klasy 4.
To jest kurs dla każdego dziecka.
Według Ellen i Roberta Kaplanów, profesorów Harvardu, każde dziecko, posiada matematyczne talenty… czasami tylko nie do końca odkryte. Według tych wybitnych naukowców, każde dziecko, uczone matematyki ciekawymi i angażującymi metodami, może rozwinąć rozumienie matematyki na bardzo wysokim poziomie. Takie właśnie metody stosujemy w Akademii Nauki. Dlatego dzieci na naszych kursach zakochują się w matematyce i „główkowaniu”.
Matematyka, to umiejętność rozwiązywania problemów. Jej wartość jest tak ogromna, że nazywana jest „królową nauk”.
Dzieci, które rozumieją matematykę, zazwyczaj dobrze uczą się w szkole, gdyż mają rozwiniętą umiejętność myślenia!

Cele kursu
Naszym celem jest wykształcenie wyobraźni oraz intuicji matematycznej. Uczymy dzieci samodzielnie myśleć, rozwiązywać problemy oraz dostrzegać regularności. Dzieci uczestniczące w zajęciach Mistrzów Matematyki rozwijają pasję do rozwiązywania złożonych problemów, myślenie logiczne i matematyczne, oraz odkrywają, że matematyką można się bawić. Wyzwala to dużo radości i podnosi wiarę w siebie.
Metody, którymi pracujemy z dziećmi

1. Math Circle
Jednym z bardziej obiecujących sposobów uczenia dzieci matematyki opracowali Robert i Ellen Kaplanowie na Uniwersytecie Harvarda. Naukowcy ci opracowali ciekawy i angażujący sposób rozwoju umiejętności matematycznych u dzieci. Ich metoda - Math Circle, którą stosujemy na naszych kursach, daje wspaniałe wyniki. Dzięki niej, dzieci odkrywają swoją wewnętrzną logikę i uczą się nieschematycznego myślenia. Dzieci nie tylko zaczynają biegle rachować, ale również, poprzez rozwiązywanie problemów matematycznych i logicznych, rozbudzają swoją intuicję matematyczną i umiejętność myślenia. Sprawia to dzieciom dużo radości i podnosi wiarę w siebie. A co równie ważne, dzieci zaczynają lubić matematykę i doskonale radzą sobie z nią w szkole! Kurs rozwoju talentów matematycznych małych dzieci wspierają również metody i pomoce matematyczne Marii Montessori oraz metody błyskawicznego rachowania, mające swoje korzenie w… matematyce wedyjskiej.

2. Matematyka wedyjska
Kurs rozwoju talentów matematycznych wspierają również metody błyskawicznego rachowania, mające swoje korzenie w… matematyce wedyjskiej. Matematyka Wed to nazwa, którą nadano starożytnemu systemowi matematycznemu, stosowanemu w Indiach. Najbardziej urzekającą cechą systemu wedyjskiego jest jego spójność. Zamiast nie związanych ze sobą technik, cały system jest wewnętrznie powiązany. Ta spójność sprawia, że rachowanie staje się łatwe, przyjemne i zachęca do innowacji. Techniki wedyjskie pozwalają dzieciom dokonywać „trudnych” obliczeń i znajdować rozwiązania niemal od ręki, w większości w pamięci. Te uderzającej piękności metody stanowią część całego systemu, który charakteryzuje się znacznie większą systematycznością niż zachodni system matematyczny. Dzieci uwielbiają uczyć się tych metod, bo dzięki nim mogą zadziwiać otoczenie biegłością rachowania. Daje im to dużą wiarę w siebie.
Program – Mistrzowie Matematyki
Oto zagadnienia, które realizujemy na zajęciach:
Pole/objętość/metr kwadratowy i sześcienny/litr – czyli decymetr sześcienny.
Ułamki dziesiętne.
Matematyka wedyjska – odejmowanie z bazą
Dodawanie pisemne dużych liczb i ułamków
Matematyka wedyjska – dodawanie z bazą
Odejmowanie pisemne dużych liczb i ułamków
Matematyka wedyjska – odejmowanie od potęgi 10
Matematyka wedyjska – odejmowanie zwykłe
Liczby olbrzymie
Soroban – działania na liczydle japońskim
Mnożenie dużych liczb na maszynach Kaplana i pisemne
Mnożenie metodą japońską
Mnożenie wedyjskie – różne sposoby
Potęgowanie
Matematyka wedyjska – potęgowanie liczb dwucyfrowych
Matematyka wedyjska – potęgowanie liczb które mają na miejscu cyfry jedności 5
Matematyka wedyjska – potęgowanie liczb z 5 na początku
Pierwiastkowanie
Konstrukcja trójkątów
Twierdzenie Pitagorasa
Skala
Symetria
Jednokładność
Twierdzenie Talesa
Dodawanie metodą Trachtenberga
Odejmowanie wedyjskie
Dzielenie wedyjskie
Teoria sieci Eulera i problem Königsberg
Wzory skróconego mnożenia
Układ równań
Macierze – metoda eliminacji Gaussa
Dodawanie macierzy
Mimo, że niektóre zagadnienia mogą wydawać ci się „groźne”, pamiętaj, że żeby poradzić sobie z większością z nich, wystarczy, że dziecko potrafi wykonać podstawowe działania matematyczne!
Jak wyglądają zajęcia?
Ambitne zadania rozwiązujemy praktycznie oraz poprzez dobrą zabawę. Pokazujemy, że matematyka jest ciekawa i zabawna. Każde zajęcia rozpoczynamy zadaniem logicznym, aby już na początku pobudzić ciekawość matematyczną uczniów. Zapis i operacje matematyczne nie są celem, a tylko narzędziem w rozwiązaniu. Dzięki temu, że nie potrzebujemy formalnego zapisu matematycznego, potrafimy z dziećmi intuicyjnie przerobić zagadnienia, które w szkole pojawią się dużo później.
Program jest prowadzony w duchu myślenia rozwojowego. Tu dzieci uczą się, że:
Mózg jest jak mięsień, ćwicząc stajesz się bystrzejszy.
Każdy trening sprawia, że w mózgu przybywają nowe połączenia między neuronami i mózg się zmienia.
Robimy rzeczy trudne, bo one najlepiej rozwijają nasz mózg (po co robić rzeczy łatwe?).
Dzieci, które uczone są w duchu rozwojowym, w przyszłości mają większe poczucie własnej wartości, są bardziej skłonne do podejmowania wyzwań i wierzą w znaczenie wysiłku. Proponowane przez nas działania ujawniają i rozwijają myślenie, twórczość i kreatywność, dzięki czemu dzieci mogą być zadowolone z siebie i otwarte na świat matematyki.

A wszystko to w formie gry
Dzieci angażują się w zajęcia, gdyż są one prowadzone w formie gry fabularnej. Specjalnie na potrzeby programu została stworzona przez nas gra paragrafowa „Jedi – Rebelia”. Uczniowie wcielają się w rolę adeptów Akademii Jedi, którzy rozwijają swoje umiejętności dedukcji i psują szyki zakusom Imperium. Na każdych zajęciach dzieci mają do wypełnienia tajemniczą misję, podczas której z wypiekami na twarzy, przeżywają emocjonujące przygody
Gra łączy ze sobą wszystkie elementy kursu. Opiera się na systemie motywującym zwanym gamifikacją – jest to przenoszenie elementów znanych z gier by motywować uczestników do zmiany zachowań w prawdziwym życiu.
Dzieci kochają taki sposób uczenia się, gdyż gra sprzyja tworzeniu atmosfery akceptacji i twórczej pracy.
Psychologowie odkryli, że jeżeli osoby są przekonane, że trening jest formą gry, wierzą, że mogą więcej. A to dokładnie chcemy osiągnąć.
Dlaczego warto?
Twoje dziecko ma w sobie mnóstwo pasji i entuzjazmu, nie ocenia tego co się uczy.
Twoje dziecko ma matematyczny talent, który może rozwinąć.
Dzieci z rozbudzonym talentem matematycznym lepiej radzą sobie w szkole i przeżywają mniej stresu.
Pozytywne nastawienie do matematyki, owocuje lepszymi efektami i większym odprężeniem w szkole.